Jangan buang biji durian sebab boleh buat kerepek macam ni, serius sedap!



Sekarang kan musim durian, orang ramai sudah semestinya berpesta dengan menikmati buah durian dengan harga yang murah. Kalau dah isi lemak manis siapa je yang tak suka dengan raja segala buah ni kan. Tapi korang tahu tak sebenarnya biji durian pun boleh dijadikan makanan?

Pernah dengar kerepek biji durian? Kata orang ramai, rasanya sangat rangup dan lebih sedap dari kerepek kentang. Haa, kami sendiri pun baru tahu rupanya wujud kerepak biji durian ni. Resepi ini dikongsi oleh Puan Zakiah Abdullah yang berkongsi cara-cara untuk membuat kerepek dengan memakai biji durian. Korang tengok dekat bawah ni. Haa lepas ni dah habis makan durian jangan buang dulu biji tu okay? Simpan dan jadikan kerepek. Senang jer !


1. Rendam biji durian




2. Keringkan



3. Sagat



4. Goreng dan letak perisa






Sumber: Era

Sumber: thetrendingnow.blogspot.com